Het leed wat afstudeerstress heet

large (3)
Ik ben iemand die best hoge eisen aan mijzelf stelt, ik leg de lat erg hoog.
Dit zijn leerdoelen die ik al drie jaar (als het al niet een groot deel van mijn leven is) heb waar ik aan probeer te werken.
Ik ben niet iemand van het plannen, ook met mijn blog ik kan niet posts van te voren plannen want er komt altijd iets tussen…
Plannen is iets wat dit leerproces wel een stuk makkelijker zou maken zeker nu ik in het laatste jaar van mijn opleiding zit!

In mijn vorige post heb je iets kunnen lezen over de dingen die mij blij maken, waaronder mijn stage en uiteindelijke vakgebied.
Het grappige is dat ik de afgelopen twee jaar telkens geroepen heb dat het allemaal te makkelijk is op de opleiding en dat ik nergens moeite voor hoef te doen, nou ik kan je vertellen karma is a bitch! Ik ben super blij met de stageplek die ik nu heb en dat ik in het laatste jaar zit maar mijn GOD wat is het druk.
Op stage zelf heb ik verschillende lijntjes uitstaan met cliënten om bepaalde hulpvragen en doelen te realiseren.
Ik ren van hot naar her, van kamer naar kamer, dan weer naar kantoor om dingen uit te tikken en dan hop op de fiets naar mijn andere locatie voor weer een gesprek. Voordeel hiervan is dat de dagen super snel gaan maar het nadeel is dat ik soms belangrijke dingen laat liggen..
Zoals mijn schoolopdrachten, vanuit school krijg ik opdrachten die ik op stage moet maken. Nu ik in mijn laatste jaar zit zijn dit voornamelijk examens en voorbereidingen hierop deze zijn dus hartstikke belangrijk!
Een valkuil voor mezelf is dat ik super gemotiveerd en enthousiast ben op mijn stage waardoor ik mijn opdrachten/examens vergeet.
Dit heeft dus als resultaat dat ik nu achter de computer zit om eigenlijk plannen en verslagen uit te tikken…
Maar zoals je misschien nu wel merkt is dat niet wat ik aan het doen ben 😉
Ik wil namelijk ook nog een blog schrijven want dat heb ik ook al een tijdje niet gedaan, oh en de was moet ook nog gedaan worden en als ik daar dan toch mee bezig ben kan ik net zo goed nog even een lapje over de tafel halen, de stofzuigen en de slaapkamer strak trekken.
Als ik hiermee klaar ben denk ik; oké nu ga ik echt achter de computer, maar eerst een theetje zetten. Herkenbaar voor iemand?

Ik rook sigaret na sigaret, mijn gezonde levensstijl gaat eraan want ik doe tegenwoordig ook aan stresseten en reageer soms echt als een draak..
Soms denk ik dat ik een soort duizendpoot ben die op meerdere plekken tegelijk kan zijn.
Rust nemen? Wat is dat, ik moet namelijk ook nog een dag werken in de week om mijn boterham van te betalen en twee dagen naar school. Ik wil ook nog langs mijn ouders en schoonouders, een wijntje drinken met vriendinnen en lekker daten met mijn vriend. Helaas betekend dat ik dan andere belangrijke dingen opzij schuif hiervoor, maar ik moet ook gewoon leven toch?
Ik streef ernaar het beste vriendinnetje te zijn voor mijn vriend, de beste vriendin te zijn voor mijn vrienden, de beste stagiaire te zijn op mijn stage gewoon de beste versie van mezelf.

large (4)
Ik zou wel op yoga willen, bokslessen nemen, mediteren of los willen gaan op de sportschool (dit laatste kan ook gewoon mijn abonnement loopt nog steeds).
Maar als het even kan dan plof ik op de bank neer en kijk ik alle programma’s terug die ik gemist heb die week, neem een warme douche en ga lekker vroeg naar bed.

Gelukkig ga ik maandag nacht op vakantie, even 9 dagen helemaal niks. Geen verplichtingen, deadlines en stress.
Even bijtanken in een all inclusive hotel in het nu nog zonnige Turkije!
Dus bij deze; tot over twee weken maar eerst dat studie ontwijkende gedrag aan de kant en ervoor gaan!

Ben jij ook een perfectionist, stresskip, slechte planner of herken jij iets anders in jezelf, please share & tips zijn altijd welkom!

3 gedachtes over “Het leed wat afstudeerstress heet

  1. Wat heerlijk dat je op vakantie gaat! Ik ben jaloers. Fijne vakantie! Ps. Tips voor je drukke leven. Neem prioriteiten wat is belangrijk? Je kan niet alles tegelijk en willen. Dat kost straks echt jezelf!!! En plan elke week in wat je wilt gaan doen. Maar een overzicht welke opdrachten gemaakt moeten worden en plan deze in. Ik heb zelf een deskplanner van hema, en na de vakantie ga ik er weer druk mee aan de slag 😉 fijne vakantie meid! Geniet ervan.

Geef een reactie

