Holy Granola!

ontbijt

Iedereen weet denk ik wel dat het ontbijt de belangrijkste maaltijd van de dag is..
Door de weeks ga ik naar school, en als ik om 9 uur les heb dan ben ik niet in staat om daarvoor lang in de keuken te staan om een ontbijt in elkaar te flansen.
Op deze dagen is het ideaal om yoghurt te eten en hier kan je eindeloos mee variëren!

Als je een ontbijt wilt eten met zo min mogelijk suiker zul je de Kellogg’s moeten vermijden en ook (helaas) is de cruesli geen bewuste keuze.
Cruesli is namelijk muesli aan elkaar geplakt uit de oven, door dit aan elkaar te laten plakken wordt er vaak (veel) suiker gebruikt.
Doordat ik veel foodblogs volg, ben ik op Granola gekomen.

Granola is een mix van oats (havermout), noten, zaden en granen. Gebakken in de oven met een laagje honing, wat een natuurlijke suiker is. Ik lees overal dat dit simpel is om zelf te maken, als ik dit heb uitgeprobeerd post ik het recept!

Voor nu doe ik het even met de supermarkt variant, deze kun je gewoon bij de lokale supermarkt kopen. Heb je een biologische- of natuurwinkel in de buurt? Kijk daar dan eens of ze Granola verkopen. Klik hier om te weten welke Granola ik gebruik!

Super lekker om met fruit te eten!

Is het niet te zoet genoeg? Voeg dan wat honing toe of Stevia (te koop bij lokale supermarkt).

Mijn ontbijt vanmorgen: Magere yoghurt (magere kwark kan ook), granola en verse aardbeien, mjam!

Wat is jullie favoriete ontbijt?

6 gedachtes over “Holy Granola!

  1. Klinkt lekker!
    Mijn favoriete ontbijt is griekse yoghurt met honing en af en toe een beetje walnoten.
    Maar het liefst eet ik ’s middags pas en dan eet ik ook echt wel een bagel met van alles erop en eraan op, haha.

    • Het liefst eet ik ook s’ middags pas hoor haha helaas is dat echt super ongezond! Je lichaam is net een kacheltje, het moet gestookt worden om te verbranden 😉

Geef een reactie

