Recept #9: Tomaten/courgette soep

Door alle drukte met Koningsdag is het even stil geweest hier maar ik ben weer helemaal bijgekomen en geniet lekker van mijn weekje vakantie.
Afgelopen vrijdag hebben ik en mijn vriend onze vakantie naar Italië geboekt! Om helemaal in de Italiaanse sferen te komen heb ik een heerlijk soepje gemaakt die ik graag met jullie wil delen, lees snel verder.

tomatencourgettesoep

Ingrediënten:
Kippenbouillon blokjes, 3 teentjes knoflook, 2 blikjes tomatenblokjes, 1 courgette, 1 ui, basilicum en room (light)

Stap 1: Snijd de ui in ringen en fruit deze even aan.

Stap 2: Voeg de knoflook bij de uien en snijd de courgette in stukjes

Stap 3: Doe de courgette bij de ui en de knoflook

Stap 4: Voeg de 2 blikjes tomatenblokjes toe en 500 ml kippenbouillon

Stap 5: Doe een paar blaadjes basilicum bij de soep, ik had er een stuk of 5/6 bij gedaan

Stap 6: Pureer de soep tot een gladde massa en voeg peper en zout toe naar smaak

Ik heb de soep geserveerd met een beetje basilicum room, dit kan je gemakkelijk maken door:
Een beetje room, paar blaadjes basilicum en peper en zout. Dit blend je samen tot een geheel.

Ik vind het steeds leuker en gemakkelijker om zelf soep te maken, ik ben student en ik vond het altijd erg makkelijk (en goedkoop) om soep uit zak te kopen. Hier is in principe niks mis mee maar het is gezonder en leuker om het zelf te maken, vind ik!

Wat is jullie favoriete soep (om zelf te maken)?

PS. Volgen jullie mij al op Facebook & Bloglovin’?

6 gedachtes over “Recept #9: Tomaten/courgette soep

Geef een reactie

