Recept #6: Lasagne zonder koolhydraten

Het zal mij niks verbazen als ergens lang geleden een Italiaan mijn familiepad heeft gekruist, ik ben namelijk gek op pasta’s en al die andere lekkernijen uit de Italiaanse keuken. Al een tijdje heb ik zin om lasagne te maken, maar we weten inmiddels allemaal wel (in ieder geval ik) dat lasagne bladeren worden gemaakt van pasta en pasta betekent: koolhydraten. Om zo snel mogelijk resultaat te zien op de weegschaal is het slim om te minderen met koolhydraten.
Ik kwam op het idee om de bladeren te vervangen door gegrilde plakken courgette, ik heb dit even opgezocht op internet en meerdere mensen waren mij al voor, dit gaat een succes worden dus! Ik heb er mijn eigen twist aan gegeven en het eindresultaat mocht er zeker wezen, lees: zelfs mijn vriend mistte de pasta niet 😉
Hieronder lees je wat je moet inslaan voor deze heerlijke lasagne.

Ingrediënten:

500 gram Rundergehakt, 1 aubergine, 1 courgette, 1 blikje tomatenblokjes, kruidenmix voor lasagne, bolletje mozzarella en een zakje geraspte kaas

Stap 1: Snij de aubergine en de courgette in dunne plakken, hierna gril je ze met een beetje peper en zout.

Stap 2: Rul de gehakt in een beetje olijvenolie (Optioneel: ik heb hier nog kleine stukjes gesneden courgette aan toegevoegd)

Stap 3: Voeg de lasagne kruidenmix toe met het blikje tomatenblokjes

Stap 4: Verwarm je oven voor op 200 graden en snijd de mozzarella in plakjes

Stap 5: Begin je lasagne op te bouwen in een ovenschaal, begin met een laagje groente, dan gehakt, dan weer groente, mozzarella en ga zo maar door

Stap 6: Als finishing touch de geraspte kaas op de lasagne en het is klaar om de oven in te gaan.

Ik heb het 10 minuten in de oven gedaan, maar houd de lasagne goed in de gaten. Alles is in principe al gaar dus als de kaas is gesmolten kun je aan tafel!

Buon appetito!

P.s Vanaf vandaag staat mijn eerste blog online op goedetengezondleven.nl! Benieuwd hoe mijn home made kokoskoekjes zijn geworden, en het recept?

Klik hier!

5 gedachtes over “Recept #6: Lasagne zonder koolhydraten

Geef een reactie

