Eerste weegmoment..

Ik ben mijn vrije dag heerlijk begonnen met een kopje koffie en een spinazie omelet, om daarna lekker los te gaan in de sportschool samen met een vriendin.
Helemaal uitgeput en bezweet kwamen we na 75 min sporten thuis terug. Terwijl we met onze natrillende benen in het zonnetje aan het genieten waren van ons flesje water kwam ik op het idee om een weegmoment te doen. Eerste resultaat: beide 2/3 kilo kwijt!!
Wat een heerlijk gevoel, dat het sporten en het gezonde eetpatroon op een normaal tempo zijn vruchten afwerpt, dit is zeker stimulans om door te zetten!
De te kleine spijkerbroeken hou ik voor nu nog even in mijn kast voor over een paar weken.
Hieronder een paar tips die voor mij in ieder geval goed werken!

Tip 1: Het is algemeen bekend dat sporten heel goed voor je is, in het begin zal je in combinatie met een dieet of aangepast voedingsschema afvallen. Na een tijdje kan het zo zijn dat je stilstaat qua gewicht of zelfs aankomt. Ga hier niet teveel over stressen, in centimeters val je nog steeds af. Mijn tip is hou een broek (of iets anders) achter de hand die je nu niet meer aan kan, zodat die weer mooi aankunnen je streven is. Dit is dan ook gelijk bewijs dat het sporten wel degelijk zin heeft, terwijl de weegschaal misschien iets anders zegt.

Tip 2: Ga als het kan lekker met een vriend of vriendin sporten, dit is sowieso gezelliger maar kan ook als een stok achter de deur werken. Op het moment dat je lekker onderuitgezakt Goede Tijden, Slechte Tijden aan het kijken bent en het laatste waar je zin in hebt sporten is, kan een vriendin je toch overhalen om eens lekker sportief te gaan doen. Natuurlijk moet je soms ook gewoon lekker op die bank blijven zitten, zulke avonden moet je er ook tussen hebben zitten!
Als je vriend/vriendin eens een keer niet kan, ga dan lekker alleen. Misschien is het een gigantische drempel om overheen te stappen maar als je er eenmaal bent en je hebt een lekker muziekje op valt het reuze mee, geloof me ik spreek uit ervaring.. Mooie bijkomstigheid; je bent nog trotser op je zelf als je het toch gedaan hebt!

Zo, nu ga ik even nog meer calorieën verbranden met een sopdoek in mijn ene hand en de stofzuiger in de ander.

Have a good Friday everyone!

3 gedachtes over “Eerste weegmoment..

  1. Wat goed, zeg! Gewoon lekker volhouden en van de zomer lekker in je vel. Zelf zou ik ook graag willen sporten, maar ik heb er echt geen tijd voor. Ach, dan dit jaar nog maar lekker met mijn blubjes! Haha 😉

  2. Allereerst; gefeliciteerdd!! Haha en het komt vanzelf, je zet een keer de knop om en dan ga je nadat je je kindjes in bed hebt gelegd naar de sportschool, tenminste als er nog iemand thuis is 😛 Als je lekker in je vel zit en je vriend vind je mooi zoals je bent dan zou ik lekker nog een jaartje met blubjes rondlopen, niks mis mee!!

Geef een reactie

