Got to love avocado

Image12

Ik ben gek op avocado’s; ik doe ze door mijn salades, ik smeer ze over mijn wraps, ik maak er guacamole mee en ik prak ze en doe het op een boterham of cracker.
Maar hoe gezond is nou eigenlijk een avocado?
Ik heb het even opgezocht en ik vond;

De avocado is een vrucht die wordt gezien als één van de gezondste ter wereld. Niet zo gek, want het zit vol goede voedingswaarden, zoals vitamine B6, vitamine C, vitamine K, kalium, foliumzuur, koper en vezels.Avocado bevat dus heel veel gezonde voedingsstoffen. Deze kunnen je ook helpen bij het afvallen. Zo staat de avocado er om bekend dat je voedingsstofopname wordt verbeterd. Hierdoor neemt je lichaam sneller de belangrijke voedingsstoffen tot zich op en dit is positief wanneer je wilt afvallen. Ook zorgt de avocado ervoor dat je spieren zich beter ontwikkelen en dat je wanneer je stilzit meer calorieën zult verbranden. De avocado is namelijk erg goed voor je stofwisseling. Afvallen met avocado is dus heel goed mogelijk. De avocado mag zelfs niet ontbreken in een gezond eetpatroon. Mensen die willen afvallen, zullen dus echt met regelmaat avocado moeten eten.

Maar een avocado bevat ook veel vet, wel de gezonde variant maar toch is het het beste om de avocado te combineren met een bijvoorbeeld een bezoekje aan de sportschool. Wist je dat avocado ook erg goed is voor je huid? Voeg voor een snel huidmaskertje een beetje yoghurt en honing toe and you are ready to go!

Tip 1: Om te weten of een avocado rijp is kan je het ‘steeltje’ ervan af halen, is het daaronder licht van kleur dan is de avocado precies goed, is de kleur net zo donker als de schil? Dan is de avocado te rijp.

Tip 2: Prak 1 rijpe avocado in een bakje (met een vork) en voeg er peper en zout aan toe, dit is erg lekker op een geroosterde boterham of cracker. Varieer dit ook eens met een gekookt eitje erop, gerookte kipfilet of een tomaatje! Wie zei dat gezond eten geen feestje kan zijn?

Bron 1

Bron 2

5 gedachtes over “Got to love avocado

    • Ja is zeker het proberen waard, laat je het me weten wat je ervan vond? Nog een tip; Hou mn blog in de gaten, ik heb nog meer heerlijke tips en recepten in petto 😉

Geef een reactie

