Recept #2; Pasta met homemade pesto

Image7

Vandaag weer druk bezig geweest met de blog, nieuwe header gemaakt en een paar foto’s bewerkt. Het is zeker 10 jaar geleden dat ik Paintshop heb gebruikt dus ik ben druk bezig met oefenen, daar leent een zondag zich ideaal voor! Dit recept wat er misschien niet goed uitkomt op de foto wil ik wel graag delen, het is een klassieker, erg eenvoudig zelf te maken en bovendien super lekker! Ik heb het nu twee keer gemaakt, en tot nu toe vraagt iedereen om het recept dus hier is die;

1. Voor de pesto gebruik je; een bakje basilicum, handje(geroosterde) pijnboompitten, een goede hand Parmezaanse kaas, 1 teentje knoflook en een flinke scheut zonnebloemolie. Je kunt ook olijvenolie gebruiken maar deze heeft van zichzelf al een specifiekere smaak.
2. Deze blend je tot een massa, voeg naar smaak zout en peper toe.

3. Je bakt de kip (of gamba’s is ook een lekkere toevoeging) in olijvenolie en voegt er de cherrytomaatjes of trostomaatjes aan toe. Ik halveer de tomaten zodat ze lekker zacht worden.

4. Vervolgens voeg je 2 eetlepels pesto toe en een klein scheutje light kookroom. Goed door elkaar mengen en naar smaak peper en zout toevoegen. Bij deze pasta heb ik verse tortellini gebruikt dit kun je natuurlijk vervangen door andere pasta soorten of bijvoorbeeld spelt pasta.

5. De pasta op het bord afmaken met pijnboompitten en Parmezaanse kaas.

Succes gegarandeerd!!

Een gedachte over “Recept #2; Pasta met homemade pesto

Geef een reactie

